Rabu, 5 Jun 2013

entri yang tak bertajuk....

Salam kasih buat semua yang ku sayangi...terima kasih atas doa dan kesudian meluangkan masa membaca titipan yang lahir dari hati insan yang tak berapa nak seni ni..

Beberapa hari kebelakangan ni aku moody....panas baran!tertekan sebenarnya dengan situasi yang melanda yang memaksaku membuat pilihan..pilihan yang semestinya terlalu berat untuk aku..ditambah lagi dengan desakkan keluarga ahhhhh...semua ni terlalu menyakitkan hati.

Apa yang akak lakukan sebenarnya adalah yang terbaik untuk dirinya..siapa lagi yang mengetahui tentang kita selain dari diri kita sendiri..bila semua tahu tentang apa yang ditanggungnya, semangatnya luruh satu persatu.kenyataan hidup yang amat perit untuknya.sebelum-sebelum ni keadaan dia tak begini.mungkin tangisan kasih dari si ibu membuatkan semangatkan semakin rapuh...serapuh dahan kering yang kian mereput..

Hari ini aku berhutang denganmu.hutang yang sampai bila-bila takkan aku mampu bayar.selama hari ni, setiap kegembiraan aku lalui atas airmatamu.begitu kau rela mengorbankan hakmu demi melihat aku gembira.dalam kepayahan aku untuk meneruskan hidup walaupun kau terpaksa menanggung derita sakitmu sendiri.sekarang kau faham kan mengapa dan kenapa aku sering tak ingin maklumkan kepada ibu keadaan aku.kesedihan dia akan buat kita lagi kecawa sedangkan semangat dia yang kita perlukan. Dulu aku sentiasa mengatakan pada ibu tiapkali kerisauan menjengah hati tuanya. Metabolismamu tinggi.kau kuat makan dari aku.sebab tu badan kau kurus sangat.tapi aku tak tahu kau lebih menderita dari aku..

Aku harap satu hari nanti kau akan terjumpa blog ku ini...biar kau tahu betapa aku sayangkan kau.betapa aku berterima kasih pada setiap apa yang kau lakukan.aku sanggup lakukan apa saja untuk melihatmu kembali gembira..

Sejak aku mengetahui keadaan sebenarmu, hari-hari aku mengikuti perkembangan dirimu.hari-hari aku menjelajah google untuk mencari perubatan terbaik untukmu.namun aku hampa apabila ibu mendesakku segera menjalani rawatan di royal melbourne hospital..dr jugak menyarankan aku segera kesana.huh semester baru nak bermula.macam mana aku nak kesana..

Aku taknak berada jauh dengan semua orang yang aku sayang..apetahlagi ibu beritahu yang dia akan pulang bila keadaan aku dah sesuai disana..tapi aku rasa semua pun tahu kenapa aku taknak pergi..aku cuma nak tunaikan hasrat akhir ayah je...impian aku yang paling besar...selanjutnya, aku masih belum memikirkan lagi hala tuju hidup aku.tak tak...jangan salah sangka.aku bukannya nak mati..cuma aku rasa aku dah terlalu letih untuk terus hidup.lama dulu dah aku rasa begini.cuma aku pendamkan.dan beberapa kali aku hilang pertimbangan bila aku overdos.kau cukup kenal dengan aku kan...takde apa yang boleh ubah setiap apa pun yang aku inginkan.takde sapa yang boleh bantah bila aku membuat sesuatu keputusan tu dan aku pun penah bagitau ibu betapa aku letih dengan kehidupan ni..berbuih mulut ibu membebelkan aku tapi harapan dan impian aku tetap disitu.





pada kau yang selalu aku sakiti aku mintak maaf...aku tak sengaja.keputusan sebenarnya ditangan kita.sama ada nak merawat atau membiarkannya terus memakan diri.aku tak boleh nak nasihat lebih-lebih sebab aku sendiripun masih mencari-cari apa sebenarnya erti hidup ni.ape pun keputusan aku selepas ni memang takkan ada kaitan dengan segala apa yang kau lalui.. semua orang sedia maklum bahawa rawatan itu bersifat percubaan sahaja.belum pun pasti aku akan sembuh...

dan aku akan selalu panjatkan doa agar kita kembali seperti dulu..aku harap kau akan kembali sembuh.in shaa allah..aku nak kau tahu je yang kasih sayang aku tak pernah padam sekalipun berkali-kali mulut jahat aku ni nafikan..semoga kau akan tetap kuat...semoga Allahmengabulkan permintaan ku ini

sayang selamanya

~ADIKMU~

Tiada ulasan: