Sabtu, 1 Jun 2013

sedang mencuba..

keikhlasan dalam sebuah persahabatan tu mampu dirasa oleh dua insan yang menjalinnya.sama ada kita semua yakin atau tidak ianya tetap fakta yang tak memerlukan kepercayaan kita untuk dibuktikan..sekali lagi persahabatan dalam kamus hidupku akan berakhir...aku tak mengharapkannya lagi...apa gunanya jika kamu merasa terpaksa kan?melarikan diri is not the best way.why dont you try talk about that with me? at least aku taklah terasa.. tapi bila jalan ni yang kamu pilih, it's ok with me. to be honest, aku sendiri tak boleh lagi nak menerima persahabatan baru dalam hidup aku...cukup yang sedia ada..aku da cukup bahagia dengan dia..cuma aku baru nak belajar membuka kembali pintu hati yang selama ni aku kunci dengan mangga yang tak ber"kunci" untuk orang lain buka. berkongsi kisah yang mungkin tak dijangka..tapi semuanya perancangan..Allah jua yang menentukan..

a few day ago, dr terpaksa hentikan sesi kimoterapi terhadap aku. badan aku menolak dan kesannya amat teruk. and for now, aku terpaksa cari alternatif untuk memastikan sel dalam badan aku kembali pulih atau organ aku akan mengalami kerosakkan demi kerosakan.i try to let u know about it..but u keep avoiding me..it's offend me...

tapi takpe lah kot...sebab u are not may best friend pun as you keep telling me...i can feel it since we meet or first time.aku cuma buka sedikit ruang untuk orang baru hadir dalam hidup aku..selainnya tak kot..
so sekarang ni aku kene cari alternatif untuk buat kamu supaya tak rasa terpaksa..dan aku sedang usahakannya supaya kamu tak rasa kecil hati dengan aku...it will be fine soon.just dont worry  about me coz i can handle it..lagipun persahabatn ni belum pergi jauh kan..

agaknya ni lah yang dinamakan serik..serik atau dalam ayat lainnya trauma dalam membina hubungan baru setelah acapkali melalui kegagalan demi kegagalan dalam fasa persahabatan. ya...sememangnya aku sedikit trauma.dan aku sedang berusaha mengatasinya ok..

ape pun, aku perlu dan harus utamakan kesihatan aku yang semakin merundum.semester baru akan bermula beberapa minggu lagi..dan aku harus pastikan kesihatan aku dalam keadaan yang benar-benar baik. 

Tiada ulasan: