Isnin, 29 April 2013

la tahzan...

"Ketika wajah ini penat memikirkan dunia, maka berwudhulah, ketika tangan ini lelah menggapai cita-cita, maka bertakbirlah, ketika kepenatan tak kuasa memikul amanah, maka bersujudlah… Ikhlaskan semua dan mendekatlah padaNya. Agar diri tunduk di masa yang lain sedang angkuh. Agar teguh di waktu yang lain runtuh, agar cekal di waktu yang lain terlempar...."


hari ni aku menangis lagi..menangis kerana lemahnya iman di jiwa..menangis kerana lelahnya hidup dalam kesakitan yang aku tak tahu dimana penghujungnya..aku terlalu takut untuk menghadapi dunia.

jika salah menuturkan segala yang benar, maka apa yang harus ku lakukan?
jika kasih sayang sebenar adalah satu kesalahan, maka hukumlah diriku ini kerana aku memang bersalah menyayangimu.. la tahzan.. saat ni aku memerlukan pelukan dari si ibu.menyeka setiap aliran titisan airmataku..mengusap rambutku..dan membiarkan aku bersandar lama dibahu..la tahzan

Tiada ulasan: